Koje su ključne razlike knjigovodstva i računovodstva?

računovodstvo, knjigovodstvo, čakovec

Svatko tko ulazi u poduzetnički pothvat trebao razmisliti o tome kakav partner za „poslovne papire poduzeća“ mu je potreban?


Trebam li nekoga samo da ispunjavam mjesečne/godišnje zakonske obaveze ili trebam suputnika – savjetnika da me na poduzetničkom putu usmjerava kroz sve zakonske zavrzlame?


Za odgovor na ova pitanja potrebno je pojasniti osnovnu razliku između knjigovodstva i računovodstva.
Knjigovodstvo je dosljedna obrada poslovne dokumentacije – evidentiranje poslovnih promjena, obrada ulaznih i izlaznih računa, obračun plaće i sl. i je sastavni dio računovodstva.


Nakon što je obrađena poslovna dokumentacija poduzeća dobivamo određene informacije i podatke => financijske pokazatelje. Te informacije daju realnu sliku poslovanja poduzeća i na temelju njih kreiramo financijska izvješća, visinu poreza kojeg moramo platiti, planiramo buduće poslovne poteze.


Kontrola, analiza, planiranje i informiranje temelj su računovodstva.

Većina poduzetnika partnera za računovodstvo angažira samo radi zadovoljenja zakonskih obaveza i bez previše razmišljanja o dodatnoj vrijednosti koju mogu dobiti za svoje poduzeće ako prikupe malo više informacija prilikom donošenja odluke u odabiru.


Bitno je imati kraj sebe profesionalca koji će vam znati razjasniti zakonske promjene, što je dobro, a što nije dobro za vaše poduzeće, kako da upravljate troškovima poduzeća, što su zdravi troškovi, koji troškovi donose prihode..


Biznis je putovanje i zato je bitno da kraj sebe u svojem poduzeću imate pouzdanog partnera za vaše financije i računovodstvo!